223

اولین رویداد کارآفرینی استارتاپ با رویکرد کشاورزی در استان برگزار خواهد شد

به همت مرکز استارتاپ، اولین رویداد کارآفرینی استارتاپ با رویکرد کشاورزی در استان برگزار خواهد شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، تفاهم ‏نامه برگزاری اولین رویداد کارآفرینی استارتاپ با رویکرد کشاورزی با قابلیت ایجاد و شتاب دهنده­گی به کسب و کارهای خلاقانه و نوپا در حوزه کشاورزی، تعامل و هم افزایی جهت ایجاد اشتغال پایدار، حمایت از تولید انبوه و افزایش ظرفیت اشتغال زایی در بخش فعالیت­های مربوط به حوزه کشاورزی و حمایت از افراد توانمند و کارآفرین در ایجاد کسب و کارهای ارزش آفرین با رویکرد تکمیل و توسعه زنجیره ارزش کشاورزی، بین مرکز استارتاپ استان و کانون کارآفرینان استان، منعقد خواهد شد.

 

 

دکتر مهدی طلایی، مدیر مرکز استارتاپ استان کرمانشاه، ضمن تشکر از حضور آقای مهندس سنجابی، مدیر کانون کارآَفرینان استان کرمانشاه، در دانشگاه رازی، بر این موضوع تاکید کرد که ایشان به عنوان یک پتانسیل مدیریتی خوب در سطح کشور ( مدیر کانون کارآفرینان کشور و مدیر برخی از تشکل های حوزه کشاورزی)، مزیتی ارزنده برای استان است که بایستی از آن بهره گرفت و همراهی کانون کارآفرینان استان را نقطه عطفی در شروع فرآیند رویداد استارتاپ کشاورزی دانستند.

دکتر طلایی، در ادامه با بیان اینکه موتور اقتصادی کشور در گرو کارآفرینی و حمایت از استارتاپ­ها است، افزودند، برگزاری رویداد استارتاپ در کشاورزی، طلیعه یک اتفاق بزرگ در آینده کشاورزی استان خواهد بود. ایده های نو و مبتنی بر فناوری از طریق این رویدادها شکل گرفته و بر اساس ماهیت کسب وکاری آنها؛ غربال، حمایت و هدایت خواهند شد. ایشان با اشاره به این موضوع که مفاهیم و موضوع های زیادی در حوزه کشاورزی برای راه اندازی استارتاپ های موفق وکاربردی وجود دارد که جای آنها همکنون در استان خالیست، مطرح کردند که مثلاً ایجاد بازارچه اینترنتی خرید و فروش محصولات و تجهیزات کشاورزی، فروش تجهیزات و ارائه­ی محتوای مرتبط به صنعت غذایی، ایجاد دسترسی به متخصصین حوزه کشاورزی، پلتفرم بازار آنلاین کشاورزی استان، بازار آنلاین محصولات تازه استان، ارائه دهنده نقشه های ماهواره ای جهت مدیریت زمین کشاورزی، ارائه خدمات مشاوره در زمینه سرمایه گذاری و تولید در بخش کشاورزی، شبکه تخصصی کسب و کارهای کشاورزی و.. می توانند مطرح باشند.

دکتر طلایی در پایان  ضمن تشریح روند برگزاری رویداد­های کارآفرینی استارتاپ، ابراز امیدواری کردند که با امضای این تفاهم نامه وتعامل گسترده با کلیه ادارات، بخش­ها، تشکل­ها و... حوزه کشاورزی، در معیت کانون کارآفرینی استان کرمانشاه، بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

آقای مهندس سجاد سنجابی، مدیر کانون کارآفرینان کشور، ضمن ابراز خرسندی از تعامل با دانشگاه رازی و مرکز استارتاپ استان، از حمایت همه جانبه کانون از برگزاری رویداد کارآفرینی استارتاپ با رویکرد کشاورزی خبر داد. ایشان بر همکاری کلیه دست اندرکاران، علی الخصوص، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق اصناف، اتاق تعاون و ادارات جهاد کشاورزی، صنعت، معدن تجارت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، در برگزاری این رویداد تاکید کردند.

سنجابی بر مسئله و نتیجه محور بودن رویداد تاکید کردند و اشاره کردند که برگزاری یه رویداد قابل قبول، مشروط به پای کار آمدن و  همراهی کلیه بخش های دانشگاهی اعم از اساتید و دانشجویان خلاق و صاحب ایده، متخصصین و صاحبنظران، تشکل های خصوصی، حوزه های دولتی و نظارتی خواهد بود و برگزاری آن،  زمینه ساز ایده­پردازی، رشد و ارتقاء کارآفرینی و همچنین تجاری­سازی بیشتر علم و فناوری در کشاورزی خواهد شد و در پایان تاکید کردند که محورهای مسائل کشاورزی در استان بایستی با تعامل با بدنه کشاورزی استان شناسایی و لیست بندی و با تمرکز بر آنها، رویداد جهت بگیرد.

ضمن آنکه اعلام شد برنامه زمانبندی و تاریخ رویداد متعاقبا اطلاع رسانی می شود، پس از پایان این جلسه مدیر کانون کارآفرینان استان، از فضای مرکز استارتاپ در دانشگاه رازی، بازدید کردند

 


شناسه : 1078836