312

اولین جلسه شورای مرکز استارتاپ استان در دانشگاه رازی برگزار شد

اولین جلسه شورای راهبردی مرکز استارتاپ استان کرمانشاه، چهارشنبه ۲۲ خرداد ماه ۱۳۹۸، با حضور مهندس شهریار بهنیا مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، دکتر فرزاد ویسی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی، دکتر مهدی طلایی مدیر مرکز استارتاپ استان، دکتر رضا بختیاری مدیر کارآفرینی، پژوهش‌های کاربردی و ارتباط با جامعه دانشگاه، نمایندگان دانشگاه‌های آزاد، علوم پزشکی، پیام نور، صنعتی، جامع علمی-کاربردی، بنیاد نخبگان استان، پارک علم و فناوری و مؤسسه جهاد دانشگاهی استان، به همّت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه رازی در سالن جلسات این معاونت برگزار شددر ابتدای این جلسه، دکتر ویسی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی ضمن خوشامدگویی به حاضرین، با اشاره به فعالیت مرکز استارتاپ استان کرمانشاه در دانشگاه طی سه سال گذشته، اظهار داشت: از سال ۱۳۹۴، با کمک مؤثر آقای مهندس بهنیا، فعالیت مرکز استارتاپ استان در دانشگاه رازی آغاز شد. امروز بحث کسب وکارهای استارتاپی و رویدادهای استارتاپی واژه غریبی نیست و به جایی رسیدیم که از دوستان و دستگاه‌ها و سازمان‌های مؤثر در رویدادهای استارتاپی، دعوت کردیم و شورایی برای بحث و تبادل نظر در جهت توسعه فرهنگ کارآفرینی و استارتاپ تشکیل شده، دانشگاه رازی نیز به عنوان دبیرخانه استارتاپ استان سعی در ارائه خدمات در برگزاری رویدادهای استارتاپی می‌نماید.  

در ادامه، مهندس شهریار بهنیا مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، از حضور در این جمع دانشگاهی ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: معتقدم اگر قرار است اتفاق و تحول مثبتی انجام شود در جمع دانشگاهی اتفاقات ارزشمندی انجام می شود. ایشان با اشاره به توسعه ICT در کشور، افزود: در شرایط فعلی با حضور ICT شرایط آماده شده و قطعا می‌تواند با یک جرقه، حرکت و تصمیم‌گیری صحیح به یک اتفاق بزرگ در تمام عرصه‌ها منجر شود، بحث ICT امروز بسیاری از محدودیت‌ها را برداشته و بستر بسیاری از کارها را فراهم کرده است و هر چه جلوتر برویم تغییرات نیز بیشتر می‌شود. یک تحول بزرگ در اقتصاد و فرهنگ و خدمات‌رسانی و... در حال انجام است که جنس آن "فناورانه" و "دانش‌بنیان" است، اگر بسترهای لازم و آمادگی لازم را نداشته باشیم، شاید نتوانیم بازیگر حرفه‌ای در این زمینه باشیم. مهندس بهنیا تأکید کرد: کرمانشاه پُر از پتانسیل و استعداد است و باید از آن استفاده شود، گردشگری بشدّت در استان در حال رونق است، به عنوان نمونه در تعطیلات اخیر طبق آمارهای رسمی ۶۲ هزار نفر از شهرستان پاوه دیدن کردند. ایشان افزود: ما جامعه علمی بسیار قوی داریم، در استان کرمانشاه حدود ۱۰ هزار نفر در رشته‌های ICT تحصیل می‌کنند، باید بستر کسب و کار ایجاد شود، اینجا استارتاپ نقش مهمی دارد و گام بعدی شتاب دهنده‌ها هستند.

در ادامه دکتر طلایی مدیر مرکز استارتاپ­ استان کرمانشاه با اشاره به حمایت‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات از این مرکز، گفت: در استان کرمانشاه سرمایه‌های سرگردان زیادی داریم که در اختیار مردم است و  ده‌ها برابر بودجه دستگاه‌هاست، اما مردم نمی‌دانند که با این سرمایه‌ها چکار کنند و کجا سرمایه‌گذاری کنند، ما با راه‌اندازی مرکز استارتاپ­ها در سال ۹۴، بر آن بودیم که مأوایی متمرکز برای علاقه‌مندان این حوزه ایجاد کنیم و در حقیقت به دنبال تشکیل اتاق فکر و جایگاه ملاقاتی برای سرمایه‌گذاران و صاحبان سرمایه و ایده‌پردازان بودیم تا این افراد در تعامل قرار بگیرند، ارتباطات دانشگاه‌ها و صنعت تقویت شود و ایده‌پردازان جایگاهی برای ورود به صنعت داشته باشند.

 در ادامه آقای مسلم حدیدی نماینده جهاد دانشگاهی استان از اجرای طرح "نیشتمان" (نواندیشی، یادگیری، شناخت، تلاش، مهارت، امید، نوآوری،) به همت مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی در استان خبر داد و توضیحاتی را در خصوص این رویداد کارآفرینی ارائه نمود.

  در پایان سایر نمایندگان دانشگاه‌ها و مؤسسات مدعو، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند و آمادگی خود را برای تقویت و پیشبرد اهداف مرکز استارتاپ استان کرمانشاه اعلام کردند.


شناسه : 1078867